20 d’abr. 2016
Afegim moviment amb un servomotor
En alguns projectes ens pot interessar posar moviment; per exemple una flor que canvia d’orientació o bé un nino que mou la boca. Normalment necessitarem moviments relativament petits però, en canvi, ens caldrà poder posicionar el motor en una posició adequada. En aquests casos, el més adequat serà un servomotor.
Un servomotor ens permet demanar-li que es posicioni en un angle concret i ell es mourà fins a la posició especificada i allí es quedarà aturat. Normalment tenen un rang de 180º (mitja volta). Els servomotors petits que es fan servir en aplicacions de hobby i petita robòtica disposen de diverses peces que s’acoblen a l’eix per facilitar la transmissió del moviment.
Per fer servir el servomotor ens caldrà la llibreria Servo.h que ja està instal·lada en el programari Arduino i, per tant, no ens hem de preocupar per instal·lar-la. Això sí, a la part inicial, hem de carregar-la.
A la part de declaració de variables, hem de crear un objecte Servo. En la inicialització del programa, cal indicar a quina sortida està connectat el servomotor. En el programa li indiquem a quina posició s’ha d’aturar el motor amb la instrucció servo1.write(). Dins el parèntesi posarem l’angle desitjat en graus (entre 0 i 179).
A continuació hi ha un programa de prova. En aquest cas, el motor s’anirà aturant en les posicions 0º, 45º, 90º, 135º, º79º i tornarà a començar per 0º. Aquest bucle es repeteix indefinidament.
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada
Deixa el teu comentari